Sunday, November 8, 2009

Kehidupan Baru di Aman Heigths

Seperti yg dimaklumkan sebelum ini, secara rasminya kami telah berpindah ke kediaman baru kami di Aman Heights, Serdang Heigths Seri Kembangan pd 1hb November 2009. Pada hari yg sama, kami juga telah menerima tetamu pertama di kediaman baru kami iaitu sepupu merangkap sahabat rapat aku, Mat & keluarganya.

Berhijrah ke kediaman baru ini, mmg sangat memenatkan. Banyak benda yg perlu dibuat. Utk persiapan, aku telah bercuti dari 26hb Oktober hingga 1hb November 2009. Sepanjang tempoh itu, jadual aku penuh utk Aman Heigths sahaja. Sampaikan nak tukar address pun tak sempat.

26hb Oktober, Team Cathy datang pasang grille & team Aloha pindahkan sink lama dari dapur ke yard & setup sliding window di yard. 27hb Oktober, Sky Electrical setup air cond sementara aku & Fatiah cuci rumah utk kali pertama. 28hb Oktober, cuci rumah utk kali kedua. 29hb Oktober, pindah barang dari Puncak Jalil ke Aman Heights oleh team Fendi & pemasangan langsir oleh team How Yinn. 30hb Oktober, Pemasangan Cabinet & Wardrope oleh Team Aloha dan penghantaran peralatan elektrik oleh Sky Electrical. 31hb Oktober, setup lampu, kipas & frame gambar oleh Bentely Electrical. 1hb November, cuci rumah kali ketiga dan menerima tetamu Aman Heights yang pertama.

Pada 6hb November, tetamu pertama dari Taiping, keluarga ayah dan ibu saudaraku yg juga merupakan ayah dan ibu kpd Mat, Cikgu Adnan & Pn. Noriah bersama anak bongsunya, Farah. Tetamu seterusnya, sepupu Fatiah, Azura pd 7hb November 2009. InsyaAllah, kalau ada rezeki, kami akan buat house warming semasa menyambut Aidil Adha nanti.

Bersama-sama ini,disertakan gambar2 yg sempat dirakam semasa persiapan Aman Heights sbg kenangan...



Peralatan awal persiapan Aman Heights

Keadaan Dapur sebelum renovation


Persediaan Pemasangan Air Cond





Cuci rumah kali pertama


Fatiah siapkan rak buku yg dibeli dari Ikea


Inilah hasilnya...


Persiapan Cabinet & Wardrobe by Team Aloha






Lighting setup by Benteley Electrical


Kerja-kerja perpindahan by Team Fendi






Aman Heigthts after renovation










Tetamu Awal Aman Heights










.

3 comments:

  1. hai, i pun beli umah kat AH. Brapa u blanja utk buat grille, lighting,wiring..kat yard u taruk sliding window ke?

    ReplyDelete
  2. Sorry, lambat reply... total cost utk masuk rumah baru ni around 16k. Kami guna different contractors. For grille, dlm 2300. Ramai ckp mahal.. tapi tak ape le.. rezeki contractor tu le... U all duduk unit mana?

    ReplyDelete
  3. hi~~
    want to ask you about aman height condo,
    do you know that still got unit want to sell??
    how much you bought ur unit?
    thanks

    ReplyDelete