Sunday, October 24, 2010

Balik Kampung - 16th Oct 2010

Fandi & D'boy

16hb Oct 2010, kami sempat luangkan masa utk pulang ke Kampung... perjalanan dimulakan kira-kira jam 10.00 pagi... kami berhenti utk sarapan pagi di hentian RNR Sungai Buloh... Alhamdulillah, by 1.00 pm kami selamat sampai di Taiping...

.
Seperti biasa, bila sampai di Tpg... mmg bz gile... masa tu sentiasa aje penuh... sampai niat aku nak ziarah sahabat2 yg tak sempat aku nak beraya sama2 tempoh hari masih tak kesampaian... Dari rumah Kg. Boyan, ke rumah parent aku di Kota Jaya, ke rumah Opah di Simpang... ke rumah ipar di Tmn Kaya... ke car wash... ke hospital... ke pasar... beli belah... semua tu dah jadi rutin setiap kali kami balik kg....

.
Kepulangan kali ini... sempat jugak aku bawa pulang smart card astro aku... sbbnya... nak tonton konsert satu malam jamal abdillah yg ditayangkan di Astro Mustika sepanjang October ini... actually dah banyak kali aku ulang tonton konsert tu... cuma yg syoknye bila tonton di Kg sbb boleh menonton sambil berdiskusi ttg konsert tu dgn abg ipar aku yg expert in guitar & daddy aku yg expert in oldies music...

.
Satu lagi yg best masa trip kali ini... aku sempat berbual panjang dgn cousin aku, Fandi (12tahun) yg agak rapat dgn aku semasa zaman bujang dahulu... yg bestnye.. Fandi ni, sama mcm aku waktu kecil dahulu.... gila kereta & motor besar... kalau sembang dgn dia pasal kereta... sama mcm sembang dgn orang besar... to Fandi.. belajo rajin2 sampai tercapai cita2 kamu nak jadi pilot tu... lepas tu... beli le kereta & motor yg kamu impikan tu ye...




Amin, Wuna & Ali...


Irdina...


.

2 comments:

  1. wuna a.k.a mia amani

    ReplyDelete
  2. Si Wuna tu.. banyak sgt a.k.a. nye... x larat teman nak menaipnye...

    ReplyDelete