Saturday, January 15, 2011

Happy Birthday...




Hajat aku nak update blog ni lebih awal tidak kesampaian apb telah dijangkiti virus demam selesema awal minggu lalu... Alhamdulillah, dah semakin pulih... dah boleh main badminton pun pagi nie...


.
Sabtu, 8hb Januari 2011, sebelah pagi, gelanggang badminton di kediaman kami kembali bergegar... Mulanya aku dah patah semangat nak organize game utk rakan2 yg kucin(g)tai(k)... mujurlah ada 3 rakan aku, Saiful, Izwan & Azmer telah sudi menyelamatkan keadaan dan sedia memberi komitmen utk teruskan game seperti biasa... Selesai game, aku pun bersiap-siap ke pejabat... awal tahun 2011 nie... banyak pula kerje yang perlu diselesaikan... Dari pejabat, kira-kira jam 5.00++ petang, kami pun bertolak ke Banting utk organize birthday party buat cousin aku, Shakira... Restoran yg menjadi pilihan... Juvita Seafood Restaurant yang terletak di sebelah kanan jalan utama dari Banting ke PD. Seperti biasa.. makan dkt Juvita ni mmg best... Dah le sedap.. harganye pun berpatutan.. Buat Shakira, Selamat Hari Jadi, semoga panjang umur & dimurahkan rezeki...













Ahad, 9hb Jan 2011, seawal jam 7.00 pagi aku dah terpacak dkt pejabat... sambung kerje yg tak sempat aku selesaikan semalam... kira2 jam 1.00 ptg, kami berdua berangkat ke majlis perkahwinan rakan opis aku, Mona, di kediaman keluarganya di Shah Alam... setibanya di kawasan rumah pengantin... punye le ramainye manusia... nak parking pun susah.. mujurlah ada rezeki dapat parking dkt dgn rumah pengantin... tak le teruk nak menapak... bila tiba di khemah majlis... orang beratur nak makan.. udah macam beratur nak beli tiket wayang hantu kak limah... nak duduk.. meja kosong pun tak ade.. udahnye... cari syed bistro ajelah... buat Mona, Selamat Pengantin Baru...
.

5 comments:

  1. bro.. sapa kucin(g)tai(k) yang dimaksudkan tuu.. tiap2 minggu aku nengok kucin(g)tai(k) tu gaklaa yg join.. selain yg disebutkan nama ngan aku jelaa yg ada pun utk aktiviti ujung minggu tu..

    bg yg tiada komitmen & ada masa blehlaa join dengan hati yg gumbira.. bg keluarga yg makin membesar, kadang2 anak2 demam, merengek, mengamuk sampai x tdo malam, sapa yg tauuu..

    jd ati2laa ngan pekataan kucin(g)tai(k)tuu.. sbb nanti kucin(g)tai(k) tu gaklaa yg ada tiap2 minggu..

    kalu ada kelapangan aku akan luangkan masa.. salamm..

    ReplyDelete
  2. Marah beno yob... Jgn le marah sangat... Kucin(g)tai(k) tu means rakan2 yg kucintai.. saje aku kelakorkan jadi KucingTaik... x ade niat nak sakitkan hati sape2 pun... saje gurau2 aje...

    Isu komitmen tu.. semua org pun paham... cuma kalau ada ape2 hal... harap semua rakan2 boleh bagitau lebih awal so that kita boleh cancel awal2... Ini bagi mengelakkan ada diantara rakan2 yg dtg dari jauh.. bila tiba dilokasi... x cukup org pulak...(pernah terjadi dkt kamu pun)

    Actually mmg aku dah hampir give up nak organize hari tu... Sbbnye, lebih banyak cancel drp on... kebetulan 2 minggu ni dia org sedia beri komitmen, tu yg naik semangat nak on balik.. Yg aku sound dlm email sebelum ini adalah secara umum... tak spesifik kpd sesiapapun... email tu kpd semua, utk kebaikan semua... Yg terbaik... kita plan nak dptkan sekurang-kurangnye 8 player so that kalau 1 minggu 2 org absent.. 6 org lagi boleh on.. Harap dapat sama2 bantu merealisasikan perancangan tu.. Anyway, mohon maaf kalau gurauan aku telah mengguriskan hati...

    ReplyDelete
  3. open tuk member lain to join....ramai yg nak main free....

    ReplyDelete
  4. xdela maraaa.. sajee jeerrr wat kecohh.. insyaAllah xde halangan minggu nii... ON kee.. to Anonymous.. welcome..welcome.. lagi ramai lagi baguss..

    ReplyDelete
  5. InsyaAllah, minggu ni game akan on seperti biasa... aku baru aje post dkt email groups tadi... before this.. session mmg limited to very close friends aje.. since difficult to get comitment, rasanya dah sampai masa utk kita open game to all.. to anonymous.. jemput join & bawa member2 sekali.. nanti bertambah ramai le lagi member2 yg kucin(g)tai(k) :)

    ReplyDelete