Sunday, March 27, 2011

Shooting @ Mentakab...


27hb March 2011... Alhamdulillah, aku baru aje selamat sampai di rumah kira2 jam 6.00 ptg tadi... Drive outstation berseorangan... mmg sgt mencabar... x ade kawan nak berbual... tambahan waktu dlm keletihan... tension... bile nak sampai...

.

Semuanya berpunca drp aktiviti yg telah aku jalani sepanjang siang hari ini... bangun seawal jam 5.00 pg... selesai aje solat Subuh, aku pun memulakan perjalan ke Pahang bagi menghadiri pertandingan menembak di kem Rejimen ke-7, batu 10, Mentakab... Alhamdulillah, selamat sampai ke destinasi kira2 jam 9.00 pagi...




.

Setibanya di destinasi... operasi pertama... bertemu dgn para sahabat... next... pendaftaran utk pertandingan... Tak lama selepas tu, pertandingan pun bermula.... Petandingan ini adalah anjuran pasukan semboyan di raja bersempena dengan kem latihan tahunan siri 1/2011. Aku adalah antara peserta jemputan khas yg baru aje terima jemputan pd lewat petang Jumaat lalu.

.

Pelbagai kategori telah dipertandingkan yang disertai oleh ratusan peserta yang terdiri drp jemputan khas, vvip, pasukan wataniah (semboyan) dan pasukan renjer (RRD). Acara berlangsung dari jam 8.30 pagi hingga ke 4.00 petang... Alhamdulillah... aku telah berjaya merangkul tempat sebagai naib johan kategori jatuh piring 200 meter (M16) jemputan khas. Tak sia-sialah kehadiran aku kali ini... Berkat sessi hari ini, Insya Allah, aku akan kembali aktif dalam badan beruniform tidak lama lagi...




Antara para sahabat yg sempat possing pagi tu..




Sessi menembak kategori vvip...





Bergambar bersama sahabat lama.. Abe Basri..




Mr. Omar selaku pengasuh aku merangkap juara keseluruhan...




Ada berani kaa...





Perbarisan sempena penutupan majlis...





Seorang lagi kenalan lama merangkap ketua pasukan... Mejar Maidin..




Bergambar kenangan bersama trofi kemenangan...




Bersama Haniff yg sedang menjalani latihan kem tahunan siri 1/2011



.

No comments:

Post a Comment