Saturday, April 3, 2010

Cuti Sekolah - March 2010



Agak terlewat aku update blog kali ini... alasan biasa... sibuk dgn tugas harian lee... Kenangan cuti sekolah March 2010 yg lalu...

Pada 13hb March 2010, hari pertama cuti sekolah, kediaman kami dikunjungi oleh pengantin baru kita, Saiful Rizal Amiruddin bersama isterinya, Pn. Siti.... Mereka tiba2 kira-kira waktu tengahari... So, sempatlah kami lunch bersama-sama sambil berborak panjang di rumah. Apa-apapun, thanks to Saiful & isteri kerana sudi menziarah kami... Bila2 free datang le lagi... Bila lagi nak gegarkan dewan badminton?










Pada hari Ahad pula, Abg Ipar aku, Pakli bersama isteri dan anak2nya tiba di Stesen Komuter Serdang kira2 jam 10.00 pagi. Mengikut jadual asal, mereka sepatutnya tiba awal pagi... disebabkan terdapat masalah teknikal pd tren KTM yg mereka naiki, perjalanan mereka telah tertangguh utk beberapa jam...




Selepas selesai aje sarapan pagi... aku pun bawa budak2 ni ke swimming pool.. maklumlah... budak2 nie dah tak sabar2.... Yg menariknya... buat pertama kalinya... anak buah kami (Ali) boleh berenang sendiri...




Petang.. bila wife aku balik.. kami semua singgah makan di Kedai Mamak di Sri Serdang sebelum terus perjalanan ke Jusco... Apa lagi.. kari kambing le gua bedal... naik pening kepala aku...


Semasa di Jusco... selain dari shopping2.. kami sempat juga singgah dkt tempat video game... saja layan game dgn budak2 nie... walaupun ada PS di rumah... budak2 nie masih teruja bila jumpa vidoe game di team park nie...









Aktiviti sebelah malam... apa lagi.. terjun kolam lee....








Keesokkan paginya... isteri aku sempat membawa tetamu kami ke Klang utk menziarahi Abg Long & keluarga... malangnya... abg long tak ada di rumah... nasib baik isteri & anak2nya ada...




Sebelah malamnya pula, kami sempat layan pool di club house. Yg bengangnya.. bola putihnye kena cilok... tu lah masalah dgn manusia nie... dah macam berok... harta kegunaan bersama pun nak curi... org2 mcm tu.. eloknya duduk dlm hutan... biar org hutan pulak duduk dkt rumah bermasyarakat...






Abg Pakli & keluarga berangkat pulang ke rumah bapa mertuanya pd hari Selasa... khabarnya mereka berangkat ke negeri sembilan selepas tu... Alhamdulillah... hari Jumaat mereka dah selamat sampai di Taiping...

.

3 comments:

  1. wei...aku suka ayat ko yg manusia mcm berok patut dudk kat hutan...

    kehidupan kondo ko mcm best jugak

    As

    ReplyDelete
  2. Utk aku... best le... tapi utk org lain... aku tak sure pulak... kebanyakkan org lebih suka terrace house...

    Lain org.. lain definition bestnye... kalau ko tanya aku... aku mmg suka mcm nie... banyak aktiviti yg boleh aku buat after office hours.

    ReplyDelete
  3. semua aktiviti ada citer siap dengan gambar tuh...kagum aaa

    ReplyDelete