Sunday, March 11, 2012

Azmer & Shakira's New Home...



Sabtu, 3rd March 2012.... Kami sepatutnye meluangkan masa bersama-sama Azmer & Shakira membanting tulang mengangkat barang utk projek pindah ke rumah baru Shakira & Azmer di Bandar Seri Damansara. Walaubagaimanapun, hasrat tersebut terpaksa ditunda sebentar memandangkan aku terpaksa ke pejabat untuk menyelesaikan tugasan khas pada hari berkenaan. Selesai di pejabat, aku terus menghubungi Azmer utk meneruskan projek spt yg dijanjikan. Pd waktu itu, sudah agak terlewat sbb deme baru aje menutup sessi projek mengangkut barang dan nak bersiap2 utk sessi makan-makan. Memandangkan tak jadi nak ke sana... aku pun mengambil ruang waktu yg ada utk selesaikan masalah tayar motosikal aku yg dah bocor....


Dahsyatnye kehidupan di Damansara Utama nie..... puas aku pusing mencari kedai motosikal... dari SS20 ke Uptown ke Taman Tun.... satu kedai motor pun tak ada.... kedai kerete aje yg berlambak-lambak. Sudahnye, singgah ke Caltex berhampiran, ambil aje no phone Din tayar bocor yg diiklankan di dinding stesyen minyak berkenaan. Lebih kurang 1 jam kemudian, si Din pun sampai ke kediaman dan masalah aku pun selesai... Alhamdulillah..... Selesai segala-galanye... kami pun berangkat pulang ke Aman Heights....


Ahad, 4th March 2012... seawal jam 10.00 pagi, kami bergrak ke workshop Seng Cheong... dah tiba masa utk di service... tgh dok drive... tiba2 aje phone aku berbunyi. Entah apa mimpi pulak si Azmer ni, tiba2 aje nak buat majlis Tahlil & baca Yaasin sempena merasmikan kediaman baru deme... Nak kejar KPI ke.... sabo ajelah...


Malam tu, kami tiba agak lewat.... sbbnye, tersedar dari lena pun dah jam 6.00ptg.... Nak kena singgah ke Damansara utk tukar kereta dahulu... Malam tu, nak pinjamkan 4wd kami kpd Azmer supaya senang dia nak angkat saki-baki barang yg masih ada di kediaman lama deme... Waktu kami tiba di kediaman baru deme... deme baru aje selesai Solat Isya' berjemaah. Habis aje doa, jamuan makan pun dimulakan... langkah kanan tu... (tak senonoh betul).... sabo ajelah.... Selesai makan & borak2 kejap... kami pun beransur pulang sbb nak sediakan diri utk rutin hari kerja keesokan harinye...


Buat Shakria & Azmer... tahniah! Perfect choice... aku mmg suka rumah baru ko org... Insya Allah, kome siap aje makanan banyak2... lepas ni kita org akan selalu melawat ko org....





.

No comments:

Post a Comment