Monday, April 9, 2012

Buang Tabiat!



Kali terakhir aku menjalankan aktiviti ini adalah pada hari perkahwinan Adin & Anis. Beberapa bulan sebelum ini, ketika aku saje2 msg pd si Azmer... entah apa mimpi tiba2 dia mencadangkan aktiviti ini.... Ahad, 01hb April 2012... kami beramai2 telah sepakat untuk buang tabiat bersama2 dengan aktiviti berkenaan... Aktiviti yang dimaksudkan... Karaoke....


Sewaktu zaman muda remaja dahulu... aku mmg rajin menjalankan aktiviti ini. Tapi bukanlah pergi ke pusat2 karaoke. Sekadar layan karok dkt rumah aje. Dari waktu sekolah menengah lagi... bila ada kelapangan dihujung minggu... aku pasti layan karok seorg2 dkt rumah... sure jiran gua dulu angin aje ye.... Bila dah berhijrah ke zaman keje & rumah tangga.... Aku rajin jugak beli cd2 karaoke... buat collection utk layan dkt rumah... Bila dah semakin tua... dah mula ada kesedaran civic type R.... aku pun menggantungkan microphone yg ada & handover segala cd2 aku kpd abg ipar aku di Kampung... Bila ada majlis bersama2 keluarga, sekali-sekala aku layan le jugak...


Lokasi karok yang menjadi pilihan tempoh hari adalah di Music Box yang terletak di tingkat 25, Quality Hotel Shah Alam. Mereka yang terlibat... aku, darlingku, Shakira, Azmer & Che Nod.... Selama 2 jam kami melayan benda ni... agak tak puas jugak ye... Rasa sekejap le pulak... Banyak jugak lagu dlm list aku yg tak sempat aku nak perform... Selesai aje sessi buang tabiat ni... kami terus ke food court yang terletak berhampiran bagi menjamu selera. Gerai yang menjadi pilihan... the big mug. Nasib baik mintak yg medium... itupun boleh minum 2 org... Kalau mintak large... agaknye boleh kongsi 4 org kut.... Bila dah kenyang... majlis pun bersurai... sabo ajelah....












.

No comments:

Post a Comment