Sunday, April 5, 2009

Activities - 28th March 2009

Selepas lebih kurang dua minggu kami tak menikmati cuti hujung minggu, Pd 28hb March yg lalu, baru le kami dpt menjalankan aktiviti sosial bagi merelakskan kepala hotak yg selalu berserabut ni.

Pagi tu dimulakan dgn aktiviti menghantar kereta-kereta ni ke workshop utk diservice. Walaupun kete nissan aku ni, jumlah kmnye belum sampai masa utk diservis, kali terakhir aku hantar dia servis adalah pd dec 2008 yg lalu. Nak tak nak, kena le hantar dua2. Disebabkan aku mmg dah ngam dgn foreman aku tu, maka mengikut kebiasaannya, aku akan tinggalkan salah satu kereta dkt dia & bila dah siap, aku akan tinggal kan yg lagi satu utk di kerjakan. Nissan aku ni mmg jarang jalan. Kalau ada pun weekend dgn long distance aje. Kalau hari2 kerje, aku & wife lebih suka naik kancil. Al-maklumlah, kete kecil ni nak cilok2 pun senang. Sementara tinggalkan kancil dkt workshop, aku & wife teruskan perjalanan pagi tu ke Putrajaya utk ketemu sama sahabat lama yg mmg dah lama aku tak jumpa.

Setibanya di Putrajaya, kami terus menuju ke Precint 9. Tempat aku tinggal masa zaman bujang2 dulu. Lawatan ke Putrajaya ni mmg akan kami buat pd setiap bulan. Sebulan sekali kami akan breakfast dkt kedai mamak di Precint 9. Disebabkan aku baru tahu yg member lama tu tinggal dkt situ juga, so, aku pun buat appointment utk sarapan pagi bersama beliau. Pd asalnya, aku ajak member kita ni breakfast dkt kedai mamak yg aku selalu pergi tu, disebabkan dia org sana dan dah jemu mkn di situ, so, dia pun ajak kami breakfast dkt food court Precint 9. Aku pun tak tau masa bila food court ni wujud, tapi locationnye mmg cantik. Perancangan kami nak breakfast di situ terpaksa dibatalkan memandangkan ramai pulak gerai yg tak di buka. Jadi, terpaksalah kami semua berpatah balik le ke kedai mamak biasa tu.



Inilah member lama yg aku maksudkan. Mohd Shaiful Miraz (Sk. Simpang). Ko org ingat lagi ke? Sahabat kita ni sekarang berkhidmat di Jabatan Perdana Menteri di Putrajaya. Sudah berumah tangga. Kalau rasa2 nak cari dia, ko org cari aje dkt Precint 9 tu. Itu kawasan dia sekarang ni.

Selepas selesai sarapan, aku & wife terus bergegas ke Ibu kota sbb nak pergi menonton wayang free yg aku promote sebelum ni. Kembara Seniman Jalanan. Aku suka pergi menonton wayang2 anjuran Finas nie bukannye sebab apa, saja nak merasa suasana mcm mana filem2 lama kita di tayangkan di pawagam pd zaman kegemilangannye dulu. Dgn suasana panggung yg lama dan reaksi para penonoton yg mcm tak pernah menonoton filem tu aje, mmg boleh feel mcm ko berada di zaman tu. Kebanyakkan filem2 yg ditayangkan tu mmg tak dpt tgk dkt wayang dulu sbb masa tu aku masih kecil. Kalau ada tengok pun, mmg tak ingat punye. Mcm biasa, bila dah abis show, ada sessi para pelakon bertemu dgn penonton. Mmg lain le.. masa tengok dlm wayang, semua kurus2, hensem2, muda2. Bila keluar, semua dah berubah.


Aku bersama poster filem tersebut di hadapan pawagam


Selesai menonton, aku & wife bergegas ke Kajang sbb ada appointment dgn contactor yg akan bikin rumah baru kami nanti. Contractor tersebut adalah contractor yg buat rumah rakan pejabat aku baru2 nie. Hasil kerjanye mmg memuaskan hati. Jadi kami pun tertarik utk menggunakan perkhidmatan mereka utk rumah baru nanti. Bikin umah ni bukannya boleh sebarang. Ramai member aku yg dah terkena. Bila nak murah, hasil kerja tak cantik pulak. Bila nak tolong Melayu, Melayu tolong jahanamkan kita pulak. Itu yg buat kita kena berhati2 bila nak memilih contractor nie. Tak yah tengok bangsa, yg penting aku nak mcm ni, harga mcm ni, setuju, on aje, tak payah nak corner2. Selesai pertemuan dgn contractor, aku pun call Mat, mana le tau kalau2 dia ada dkt Kajang sbb kedai contractor tu tak jauh dari umah baru dia. Ramalan ku benar belaka sbb dia mmg ada dkt kawasan tu, so aku & wife pun bergegas ke rumah baru dia buat pertama kalinye. Hajat kami nak masuk tak dpt sbb kunci grill umah mat yg baru siap ni tak ada pd dia. Katanya ada pd developer, masalahnye org yg memegang kuncinya tak ada pulak pd hari tu, so tengok dari luar aje le. Umah baru Mat ni terletak di Kajang, berdekatan dgn pasaraya Giant. Kalau nak cari, tak susah mana pun. Skg ni dia tgh buat final touch-up sebelum dia pindah. Tak lama lagi pindah le tu.

Di hadapan bakal kediaman rasmi Mat


Si comel ni yg sdg menunggu di dalam kereta


Bersama Ashraf di rumah barunye

3 comments:

  1. shaiful miraz ni ada pertalian bau bau mempelam....anak sedara pakcik aku belah bini dia...hehehe lama tak jumpa dia. kalau tak silap parent dia duduk kat taman kota jaya belakang dekat dengan kilang kelapa sawit tu... sekali jer aku pernah pergi raya umah dia.......

    ReplyDelete
  2. Pada Izwan .. sori tak hadir majlis ati tu ... disebabkan aku tengah berjuang untuk negara pada masa tu... stanby 12 jam ... ade kes besor... HEHEHEHE macam malaya diserang je...

    ReplyDelete
  3. Ko melawat aje le sedare ko tu dkt putrajaya bila2 ko pree nanti.

    ReplyDelete