Sunday, September 6, 2009

Ramadhan - 10 Pertengahan


Catatan Fasa kedua Ramadhan 2009, selain dari rutin pergi keje, balik keje, buka puasa, tarawih, tido & bangun bersahur... tak banyak sgt aktiviti lain yg dpt dilakukan. Cuma pd hari Jumaat malam Sabtu yg lalu (4th Spet), kami bergegas ke Hospital Serdang sejurus selesai Solat Magrhib sbb nak bawa ibu mertuaku sedut oxygen di unit kecemasan kerana mengalami tanda2 awal nak sempot. Alhamdulillah, keadaan masih terkawal. Actually, ini kali kedua ibu mertuaku dikejarkan ke Hospital sepanjang Ramadhan ini. Kali pertama ketika berada di rumah abg ipar aku di Klang.

Pd 5th Sept 2009, buat pertama kalinya aku menjejakkan kaki ke rumah sahabat kita, Amin. Tujuan aku ke sana adalah utk mendapatkan bantuan beliau bagi menyiapkan projek video trip parent aku pd August yg lalu. Amin ni kan pakar IT. Selalu bila aku stuck, Mat & Amin le jadi tempat mengadu. Alhamdulillah, projek aku dah selesai. Terima kasih banyak2 buat Amin yg sudi membantu bagi menjayakan projek tersebut.

Kediaman Amin ni terletak dekat Bdr Tun Hussein Onn. Tak jauh dari Jusco & Econsave. Aku pernah makan dkt satu restoran ikan bakar dan masakan melayu berdekatan rumah dia... Sedap gile beb... Aku ingat, utk gathering2 yg akan datang, boleh le kita buat dkt sana pulak...


Dlm perjalanan berdekatan Mines


Objek kecil depan Wira tu, Amin yg menunggang motor semasa jemput aku di simpang berdekatan


Di sinilah kediaman sahabat kita nie...



Amin semasa sessi menyiapkan projek aku di kediamannye...

.



2 comments:

  1. sowy la x dpt den nk nolong siapkan video tu..heee..~=)

    ReplyDelete
  2. X apa, dah siap dah... Masalah, filenye beso & Memory x cukup nak support. So, kena split 3 files baru boleh save. Kena jumpa sifu sbb x ada program utk convert ke VCD format. Skg dah ada dah... Thanks semua...

    ReplyDelete