Saturday, July 31, 2010

Zaman dah berubah...


Zaman dah berubah... kalau nak ulas tajuk nie... sampai esok pun tak abis... Secara ringkasnya.. salah satu perkara yg memang dah ketara berubah... Kenduri Kahwin... kalau zaman dulu... tiba aje musim cuti sekolah... org pun sibuk buat kenduri kahwin... zaman sekarang nie... tak cuti sekolah pun kenduri kahwin tetap on jugak... Sepanjang dua minggu yg lalu, every week gua ada jemputan kenduri... Before gua sambung pasal kenduri kahwin yg gua attend... gua nak update sikit aktiviti2 lain yg dah gua tempuhi sepanjang dua minggu yg lalu...

.
Hari Khamis, 15hb Julai 2010... selesai kerja di office kira2 jam 7.00 mlm.... gua bergegas ke Angkasapuri. Belum sempat sampai... cousin gua dah call... dia org dah sampai rupanya... mlm tu gua & wife gua dah set dgn dia org nak turun rehearsal session ratu jazz negara, Datuk Sheila Majid.... Sementara tunggu sessi bermula... we all sempat dinner dkt cafe & solat dkt masjid area Angkasapuri tu... Ttg performance mlm tu... Mmg puas hati... walaupun dah berusia... shownye tetap mantap dan menghiburkan... yg bestnye lagi.. we all tak payah nak sesak2.... Kalau turun hari show... sure sesak gile.... Berikut ada beberapa shot yg sempat kita org ambil....




Sukanye die...




Tak ade tiket ke bang...


Geng gagak hitam...






.
Keesokkan harinya, dgn geng yang sama... macam biasale... Jumaat malam Sabtu, kita org layan badminton sama pool dkt kediaman gua... lepas dah penat membuang lemak... balik umah.... tambah lemak balik... Bilo nak kurus??? heehehehee....




.
On 18th July 2010... gua bersama darling gua sempat melapangkan masa menghadiri kenduri kahwin kenalan pejabat gua, Farizza bersama jejaka pilihannya yg berlangsung di Kelab Shah Alam... Kami tiba kira2 jam 2.00++ petang... waktu pengantin tengah santap... Alangkah terkejutnya bila tengok crowd yg datang berduyun2 sampai kami kena park dkt bawah... menapak naik bukit nak ke ballroom... padahal dah pukul 2 lebih... waktu kami keluar pun... still ramai crowd... yg keluar.. yg masuk... sama ramai aje... kpd pengantin... ayat standard.. selamat pengantin baru... semoga berbahagia hingga ke akhir hayat....


Kesesakan dari luar kawasan kelab...




Penuhnye...


Pengantin yg tengah santap..


Sessi memotong kek...






Member gua yg sibuk bertugas semasa majlis berlangsung...


Keadaan semasa gua berangkat pulang...






.
Lompat ke minggu seterusnya, 24hb Julai 2010... tengah syok2 layan Rocky dgn Azmer dkt umah gua.. tiba2 mak mertua gua call memaklumkan yg pak cik kita org (Pak Ya) dari Singapura sedang dalam perjalanan from Taiping to KL... Aku pun apa lagi kelam kabut cari hanphone number beliau sbb yg aku ada phone number umah dia di Singapura aje... Tak berapa lama kemudian, dapat jugak nombornya... Aku bergegas menjemput beliau di Jalan Duta utk ke kediaman kami. Selepas beberapa jam berehat di rumah... kami pun bergerak ke KL International Hotel utk bertemu Mak Cik (Cik Yon) kami yg dah selamat tiba dgn rombongan lain dari Singapura.
.
Dari Hotel... kami gerak ke Selayang utk menziarah kenalan kami (Pak Cik Arshad) yg akan mengadakan majlis perkahwinan anak bongsunya pada keesokan hari. Tujuan kami turun pada hari tersebut adalah kerana Pak Ya dan Cik Yon tak dapat menghadiri majlis tersebut sbb bas rombongan yg mereka ikuti akan bergerak seawal 10.00 pagi esok. Turut hadir bersama Cik Yon ialah cucunya yg comel... Mohd Said...

Comel le tu...


Dari kanan.. Pak Ya.. Cik Yon... & darling gua...

Gua bersama Mohd Said...

Giliran darling gua pulak...





.
Selesai Maghrib di kediaman Pak Cik Arshad... kami meneruskan perjalanan ke pent house cousin wife aku (Kak Inn) di Mont Kiara. Tujuan ke sana adalah utk bertemu saudara mara yg turun dari Singapura terutamanya Mak Cik kami (Mak Munah) yg turut hadir utk memeriahkan majlis perkahwinan anak Pak Cik Arshad. Selesai borak2 & dinner beramai-ramai di kediaman Kak Inn & Abg Fareed, lebih kurang jam 10.00 malam, kami bergerak semula ke KL International Hotel utk drop Cik Yon yg akan bermalam bersama rombongan beliau di sana sementara Pak Ya teruskan perjalanan bersama kami utk bermalam di rumah.

.
25hb July 2010, wife aku dah keluar bertugas awal pagi... Selepas selesai breakfast bersama-sama Pak Ya dkt kedai mamak berdekatan rumah... kami bergerak ke Hotel utk drop Pak Ya yg akan ikut rombongan utk pulang ke Singapura. Dari Hotel, aku terus ke Pejabat sbb malas nak balik rumah memandangkan jam 1.00 petang aku nak jemput wife aku bersama-sama menghadiri majlis perkahwinan anak Pak Cik Arshad di Selayang... lagipun... mmg banyak kerja yang nak kena sattle di pejabat tu....
.
Kami tiba di dewan majlis tersebut kira2 jam 1.30 petang... Sama dgn waktu ketibaan pengantin... segan nak masuk dkt main entrance sbb pengantin pun baru aje nak masuk, kami masuk dari pintu2 tepi dewan... lagi pun kalau bapa pengantin nampak... sure dia letak kita org dkt VIP seat bersama sedara mara Singapura yg lain.. Selesai santap... kita org pergi mengadap sedara mara Singapura di VIP Seat sementara menanti bapa pengantin selesai merenjis... Lama jugak nak tunggu bapa pengantin yg bz melayan tetamu hari tu... Lepas dapat jumpa... baru kita org gerak pulang ke rumah... Buat Pak Cik Arshad... Selamat menerima menantu... Kalau ada anak nak kawin nanti.. jgn lupa jemput kami lagi ya....
.
Pada hari Selasa, 27hb July... rombongan Singapura bergerak dari Mont Kiara ke kediaman mertuaku di Taiping utk menziarah ayah mertuaku yg uzur. Sebelum mereka berangkat, wife aku turut diajak utk ikut bersama.. tapi nak ikut mcm mana... kena bertugas keesokan harinya.. lagipun.. takkan nak tinggalkan aku yg turut MC pada hari tu... kenapa aku MC? Kejap lagi aku cerita... niat aku tak nak MC tahun ni mmg dah tak kesampaian.. kita cuba tahun depan pulak ye...







.
Isnin, 26hb July 2010... aku tiba di kawasan kediaman seawal jam 6.00 petang... memandangkan masih awal... aku pun hantar motor aku ke workshop berhampiran rumah utk service & charge battery yg dah weak akibat jarang sgt bawa motor tu... Motor ditinggalkan di workshop sementara tu.. wife aku jemput aku pulang ke rumah utk mandi & dinner... kira2 jam 7.15 petang... kami kembali ke workshop utk ambil motor yg dah siap... selepas 1 jam charge... powernye masih tidak mencukupi.. so, aku decide, tukar battery baru ajelah... selesai semua... aku ride pulang ke rumah... dalam perjalanan yg sekakang kera tu... tiba2 aje passenger depan sebuah kereta yg breakdown dalam kesesakan tengah2 jalan tu membuka pintu tanpa melihat ke belakang terlebih dahulu... aku yg tiba pada waktu yg sama tak dapat berbuat apa2 melainkan melanggar pintu yg baru hendak dibuka tu... dengan berselipar jepun... gua bang bahagian hujung pintunya yg tajam tu... selamat le kaki gua.. nasib baik tak laju sangat waktu tu... cuak apek tu... bila gua lepas aje helmet gua dkt dia... nasib baik tak kena... Anyway.. dia pun panic sbb kereta tu tgh breakdown.. cite panjang2 pun tak guna... dah nak kena.. Alhamdulillah, cedera tak teruk sgt & motor gua pun okey aje... Wife gua turun.. bawa gi klinik... kasi cuci sikit, then balik umah... motor yg gua tinggal dkt tepi jalan tu... terpaksalah gua call member2 yg ada utk bantu bawa balik... gua mmg dah tak boleh ride masa tu... call2 2 -3 member yg dkt... tak dapat le pulak.. terpaksa call sepupu gua (Mat) dari Kajang... dia yg dalam perjalan nak beli barang dapur... terus tukar arah ke rumah gua... nasib baik dia cepat... kalau tinggal lama lagi.. pakat lebuh le motor gua tu... Thanks a lot Mat...


Hero ni pun turun jugak...

Nak rempit ke???


Turut hadir bersama... ibu mertua mat, kakak iparnye & wifenye.. mana pulak wifenye?

Langit tak selalunya cerah... hehehhehe....

.
Keesokkan harinya, hari aku MC... sahabat kami dari tepen, Shahrul telah hadir menziarah kami bersama seorang sahabatnya dari Ipoh... Both of them kena hadir ke Putrajaya utk menduduki exam... biasale.. keje govt.. selagi tak pencen.. ade le exam yg dia org kena seat... Dia org tiba kira2 jam 5.00++... lepas berborak2 & solat Maghrib di rumah... kami semua berangkat ke sebuah restoran berdekatan utk dinner bersama-sama... niat wife aku nak cook terbantut bila tiba2 aje dia pening2... Thanks to Shahrul & his friend sbb sudi visit kami... Next visit... bawale askar2 lu sekali ye...

Dari kanan... Shahrul & membernye...


.

No comments:

Post a Comment