Sunday, August 1, 2010

Rockers Week...



Sabtu, 31hb July 2010... Tiba2 aje rasa teringin nak makan nasi lemak di salah sebuah gerai favorite kami di Tmn. Datuk Senu Sentul... Sebenarnya, area tu mmg meninggalkan banyak kenangan indah buat kami yg akan menggamit memori 7-8 tahun yg lalu... Dari gerai tu dibuka di tepi kediaman org, sehinggalah ada kawasan khas ala-ala food court... Masa terus berlalu... regular customernye.. tetap sama jugak...


.
Lepas selesai solat Maghrib... kami pun bergerak ke Sentul... sebelum memulakan perjalanan... aku sempat menghubungi sahabat kami Nan utk join dinner bersama... malangnye... dia tgh bz le pulak... Setibanya kami di lokasi.. Alhamdulillah... kedai tak tutup... lepas jugak rindu nak makan nasi lemak... Masa tengah nak ambil order.. teringat pulak dkt cousin aku (Abg Long), Otai Tmn Datuk Senu yg agak dah lama sangat aku tak jumpa... gua pun dial his number dgn harapan nak ajak dinner sekali... rupenye dia baru aje lepas makan... oklah... kita org proceed berdua aje... masa perbualan tu... beliau mempelawa kami utk singgah ke kediamannya di flat berhampiran tempat kami menjamu selera... since mmg dah lama tak jumpa & tak ada ape yg kami nak buat... Selesai dinner... kami pun gerak ke kediaman beliau...


.
Setibanya kami di kediamannya... the first word he said... gua dah kembang... Actually, it's a good warning for me... InsyaAllah.... lepas sembuh dari kecederaan ni... aku kena workout... Lagi pun, kebelakangan ini, selera makan aku agak bertambah... lepas kes low blood... doctor advise suruh makan... tapi... terlebih sudah.... Selain dari berborak... Abg Long sempat tunjukkan aku project composing lagunya... Dasyhat jugak hasil karya Abg Long ni... ini yg buat aku berkoba-koba nak berkecimpung balik dlm kerja2 bikin lagu nie... Utk makluman... Abg Long ni merupakan lead guitarist yg aktif di KL sejak dari hujung 80 an lagi... Group beliau juga pernah bertanding hingga ke peringkat final semasa first season Rythm of Champion dulu... Apa2 hal pun.. InsyaAllah, i will try to support him...




Bilik khas tempat abg long berkarya...




Kakak & Baby...




.
Keesokan harinya, 1hb August 2010... aku telah dimaklumkan yg cousin aku (Abg Zubir) sedang dalam perjalan dari JB ke kediaman uncle aku di Kelana Jaya... Seorang lagi rockers yg mmg gile dgn muzik rock sejak dari aku kenali dia dulu... Kes yg sama... brother ni mmg dah lama gile aku tak jumpa... dulunye dia duduk di Penang with his parent... lepas tu pindah ke Ipoh... masa di Ipoh... ada jugak aku jumpa... cuma seingat aku... lepas aku kahwin.. tak pernah pula dpt jumpa... bila aku visit rumah parentnya di Ipoh... dia kerje pulak... Sekarang dia dah migrate to JB... lagi susahle aku nak jumpa dia... Itu yg aku tak lepas peluang turun ke rumah uncle aku di Kelana Jaya bila tau dia nak turun...


.
Setibanya aku di kediaman Uncle aku kira2 jam 1.00 petang... kereta beliau dah kelihatan dihadapan rumah... Borak2 kejap... then we all menikmati hidangan yg dimasak khas oleh auntie aku sempena lawatan Abg Zubir ni... Bukan senang nak dapat lunch beramai-ramai mcm nie... Sambung borak balik.. then Abg Zubir dipaksa tidor sbb petang nanti dia nak drive balik ke JB... esok kerje katanya... bimbang dia tak cukup rehat... itu yg dipaksa tidor jugak... Kira2 jam 3.00 petang... kami berdua terpaksa bergerak pulang memandangkan darling aku kena masuk kerja jam 4.00 petang... InsyaAllah, kalau ada peluang lagi... kita set perjumpaan lagi.. Apa2 pun.. minggu ni mmg aku happy sikit sbb dapat jumpa 2 rockers merangkap cousin aku yg dah lama gile aku tak jumpa....


Abg Zubir.. still kurus mcm dulu jugak...



Dayang tengah siapkan hidangan.. hehehee...


.

No comments:

Post a Comment