Sunday, August 22, 2010

Ramadhan 2010 - 1st Week...



Alhamdulillah... dah lebih seminggu kita tempuh Ramadhan tahun ini... pejam celik2... tak lama lagi dah nak raya... Yg sedihnya... pagi raya tahun ni, confirm kami kena beraya di KL... nak buat mcm mana... darling gua kena bertugas....


.
Utk mengurangkan kekecewaan...selesai aje tugas di pejabat pada hari kedua Ramadhan (12th Aug 2010), aku pun bergegas pulang mengambil barang2 & Kiki sebelum menjemput wife aku di office utk pulang ke kampung. Perjalanan bermula kira-kira jam 9.00 mlm dan kami telah selamat tiba di kampung kira2 jam 12.00 malam. Semasa dalam perjalanan... kereta aku asyik lari ke kiri aje... dah tiba masanya utk aku check alingment agaknya...

.
Keesokan paginya...seawal jam 9.00 pagi aku dah bawa kereta aku ke kedai tayar... bila dia org test aje..... bukannya sbb alignment... rupanya tayar depan aku dah bengkak... antara perkara yg dirisaukan bila drive 4wd... tukar tayar... mau taknye... sebiji tayar lebih kurang RM 400... nak tak nak.. kena tukar le jugak...






@ Operation Theatre...



.
Selesai dikedai tayar... gua kasi dia mandi bersih2 sebelum gua park dia dkt porch umah parent gua... semasa di rumah parent gua... waktu bapa gua tolong keluarkan Merc dari porch... satu tragedi telah berlaku di mana daddy gua telah terlanggar motor dia semasa reverse sbb tak tengok belakang.... confident aje... akibat dari kemalangan tu.. maka terpecah le sikit bumper belakang Merc tu... nak buat cam mana... tanda2 awal nak convert jadi AMG le agaknye... Moral of the story... pandang lah belakang bila reverse.. nasib baik langgar motor... kalau langgar budak... lagi panjang cerite...

Berlubang sudah..

.
Rutin biasa bila aku balik Kg... Lepak umah mertua... umah parent aku... umah Opah... layan anak buah... shopping barang dapur & layan borak adik beradik... Yg confirmnye... sessi terjun sungai/kolam x dpt dilaksanakan bagi menghormati bulan Ramadhan... Semasa berada di Taiping, aku sempat bertarawih di masjid Kg. aku... disebabkan awal Ramadhan.. seorang member lama pun aku tak jumpa... maybe dia org semua balik bile dkt nak raya nanti kut...


Dina

D'boy...





.
Setelah lebih kurang 3 hari di kampung... Ahad, 15hb Aug 2010, selesai aje bersahur dan Subuh... kami pun bersiap2 utk berangkat pulang... kami kena pulang awal sbb darling aku kena bertugas malam tu... Alhamdulillah... dlm 11.00 pagi, kami dah selamat sampai di rumah... apa lagi..masa utk caj battery... layan tido le...


Ready to go...


Manjanye si gemok ni...


.
Pada 21hb Aug 2010... majlis berbuka puasa bersama geng gagak itam telah diadakan dikediaman kami... Selain daripada darling aku masak... 2 org lagi cousin aku turut membawa bersama juadah tambahan utk dinikmati bersama... antara menu malam tu... ikan siakap.. kari kepala ikan... ayam... cendawan... ikan cencaru... begedil... itik roasted & murtabak... nasib baik x ada kambing... kalau tak.... tak tarawih aku malam tu... selesai aje berbuka dan solat Maghrib... kami pun bergerak ke surau Bukit Serdang utk solat Isya' dan Tarawih berjemaah bersama masyarakat Bukit Serdang... sebelum tetamu kami berangkat pulang... sempat lagi kami adakan sessi meratah apa yg ada di atas meja... bile le kita semua nak kurus....

Sibuk le pulak dia nie..


Antara Chef yg bertugas...


Menu mlm tu..


Sementara tunggu waktu berbuka...






.
Ahad, 22hb August 2010.... kami berkesempatan melawat baby baru Mat di kediamannya di Kajang... Fatin namanye... Alhamdulillah, Ita (isteri Mat) telah selamat melahirkan anak kedua mereka pada jam 5.33 pagi, 10hb August 2010 bersamaan sehari sebelum Ramadhan... Dah sepasang dah anak deme... Dah tak manja le si Ashraf lepas ni... hehehehhehe....



Tiga beranak..

Batuk le pulak...


.

No comments:

Post a Comment