Tuesday, December 28, 2010

Aqiqah - Abg Kamal...




Ahad, 26hb Disember 2010... cousin kpd wife aku, Abg Kamal mengadakan majlis Aqiqah utk anak bongsu beliau, Aiman... Hampir semua kaum kerabat telah beliau jemput... baik yg di KL... mahupun yg di Kg... so... ramailah yg sudi melapangkan masa utk turun ke KL bagi menjayakan majlis....


.
Sehari sebelum majlis.. cousin wife aku... Kak Ja yg turun dari Bukit Mertajam telah sudi menziarah kami di Aman Heights... kehadiran beliau bersama dua anak kecilnya telah dibawa oleh Azura... sebelum ke rumah kami, Kak Ja terlebih dahulu telah meluangkan masa beberapa hari bermalam di rumah Azura di Seremban.

.
Petang Sabtu, 25hb Disember 2010... wife aku sempat bawa Azura, Kak Ja dan anak2nya, Siti Sarah & Siti Khatijah... meronda-ronda di Ikea & Sogo... Balik dari Sogo... aktiviti biasa di Aman Heights... layan budak2 mandi manda di swimming pool... Pada sebelah malamnya pula... kami berkesempatan menghadiri majlis BBQ di kediaman Abg Nizam (adik kpd Kak Ja) di Puchong sebelum kembali bermalam di Aman Heights...




Siti Katijah & Siti Sarah...


With their mom... (Kak Ja)




Fatiah @ Ikea...



Lunch @ Sogo..




Sewaktu tiba di Aman Heights...


Ayang & Achu @ swimming pool...



3 secousin... sibuk bergossip...



Nak mandi sampai 4 jam...


@ Kolam Ikan...


BBQ @ Abg Nizam's house...

.
Keesokan paginya... seawal jam 6.00 pagi, aku hantar wife aku ke konti utk bertugas... dlm perjalanan pulang, aku sempat membeli sarapan utk tetamu yg masih tidur waktu kami keluar rumah pagi tu... setibanya di rumah... Kak Ja dah selesai masak sambal tumis ikan bilis + roti canai segera + nugget ikan + kentang goreng... banyak pulak juadah kami pagi tu... nak buat cam mana.. Kak Ja ni mmg rajin orgnye... Waktu breakfast... anak2 Kak Ja bagitau... "Pak Su.. kami tak kencing tilam pun semalam" kenapa deme cakap mcm tu.. sebab mmg aku dah warning dkt deme semalam... kalau kencing tilam... tak boleh mandi kolam... Mak deme kate... deme berdua ni mmg selalu kencing tilam.. berkesan juga warning aku....
.
Selesai breakfast... aku pun tunaikan janji bawa deme mandi kolam... masa nak ke kolam tu.. Kak Ja suruh aku dgn Azura bawa budak2 tu pergi dulu... rupanye dia nak kemas rumah... balik pada kolam.. rumah pun dah cantik... mmg rajin beno... kalau mcm ni.. datang hari2 pun x ape... hehehhee....
.
Kami tiba di rumah Abg Kamal kira2 jam 2.00 ptg... kelewatan adalah sebab kena tunggu wife aku selesai tugasnya di konti... di rumah Abg Kamal... ramai saudara mara yg dah tiba termasuklah ibu mertua aku yg tiba dari Tepen bersama Abg Pak Li sekeluarga tengah malam sebelumnya... Seperti biasa... bila ada kenduri adik beradik wife aku.. org yg paling sibuk... sudah tentu Abg Nasir... sampai tak cukup tidor brother kite seorang ni... hidangan majlis tu semuanya disediakan oleh beliau... Antara cerita kelakar yg aku dengar masa majlis tu... sewaktu Abg Kamal nak beli biri2 utk Aqiqah.. dia pun tanya dgn kambing2 yg ada dkt kandang tu.. "siapa yg nak kena Aqiqah angkat tangan" sekali seekor biri pandang dia.. yg lain semua berpaling membelakangkan dia.. kejadian tu ada dia rakam dlm handphone dia... mmg ajaib... apa2 hal pun.. biri2 tu mmg lazat... tambahan pula ianya dimasak oleh Abg Nasir.. tu yg buat lagi sodap tu...



Menjamu selera @ kediaman Abg Kamal...


Tak habis gossip lagi ka...



Aiman in action...



Adam pun ade jugak... (Aku pulak 3x)


Amin... Haura @ Halimah Jongang & Mohd...


Adam with Pak Schumacher...



Bergambar kenangan beramai-ramai...



Abg Pak Li... 2nd round...

Mak Su with anak2 buah kesayangan... (pantang jumpe.. mesti nak berkepit)

.

No comments:

Post a Comment