Thursday, December 23, 2010

Hujung Minggu - 18 Dis 2010...


.
Udah setahun lebih Evo 7 aku tak jalan... bukan Evo betul... tapi Evo RC aje... Sabtu, 18 Dis 2010... rombongan Abg ipar aku... Abg Pak Li bersama anak beranaknye telah turun singgah ke kediaman kami ketika mereka meneruskan perjalanan pulang drp Pahang sempena program percutian deme... Mereka tiba kira2 jam 9.00++ malam... turut dibawa bersama adalah kereta RC yg baru aje deme beli semasa berada di Pahang... Faktor itulah yg telah menyebabkan enjin Evo 7 aku hidup kembali...


.
Keesokan paginya, 19hb Dis 2010... aku bersama Amin keluar ke kedai Mamak berhampiran utk belikan sarapan... dalam perjalanan pulang... aku suruh Amin tengok porch rumah teres corner lot berhampiran kediaman kami... tujuannya nak suruh dia tengok Evo 7 & Skyline milik jiran tersebut... sure dia terkejut punye... sekali aku yg terkejut apb jelas kelihatan Lamborghini Galardo color pearl white mengambil alih petak parkir Skyline... Mak Aii... apa bisnes deme ni.. ini kalau tak Along.. mesti Angah....


.
Selesai sarapan... kami beramai-ramai turun ke club house... layan swimming, kereta RC & kolam ikan... Lama juga kami dkt sana... al-maklumlah.. banyak aktiviti nak buat... Semasa di kolam ikan... aku sempat berkongsi pengalaman dan skill dgn Abg Pak Li yg baru berjinak-jinak main camera... Nampak gayenye.. Abg Pak Li pun dah terkena penyakit aku juga... cuma sama2 belum berpeluang memiliki SLR... Insya Allah.. ada rezeki... akan diusahakan nanti...




My Evo in action...


@ swimming pool...


Antara test shot yg sempat aku demo..






.
Selesai di Club House... kami balik lunch di rumah... Pulang aje wife dari pejabatnya... kami pun bergerak ke The Mines utk jalan2.. shopping2... Suasana di Mines agak meriah.. maklumlah.. krismas dah dekat... siap ada pokok krismas tinggi lagi... booth Mr. Bean pun ade... siap ada kete mini cooper yg dah di design sebijik mcm kete Mr. Bean.. tinggal tak pakai mangga aje... Selepas penat berjalan.. kami sempat singgah hi tea dkt kedai donut kegemaran aku... Big Apple...



Menung panjang nampak..




Gambar kenangan dgn pokok krismas...


Entah kenapa le darling aku ni suka beno ambik gambo dgn pokok krismas.. dkt rumah pun ada gambo dia dgn pokok krismas di Singapore masa dia kecil dahulu...


Mr. Bean Tepen...



Pandai owner kete nie.. aku pun mmg dah lama terpikir nak buat mcm ni kalau aku ada mini cooper...


My favorite donut...


Menikmati donut ditepi tasik.. mmg layan..



.
Sebelah malamnye.. selain drp dinner & menonton tv... kami sekali lagi sempat layan kereta RC dkt club house.. sessi malam tu lagi best sbb baru aje lepas hujan... track basah... senang nak drift...
.
Rombongan Abg Pak Li telah berangkat pulang ke Tepen pada pagi Isnin, 20hb Dis 2o1o... khabarnye.. deme nak singgah ke Klang dahulu... pagi tu.. aku kerje seperti biasa.. so, tak terlibat le dgn aktiviti deme...

.

No comments:

Post a Comment