Sunday, December 12, 2010

Hantu Kak Limah Balik Rumah...





.
Sabtu, 11hb Disember 2010... kami berkesempatan menonton filem yang dinanti-nantikan... sambungan drp Zombie Kg. Pisang... "Hantu Kak Limah Balik Rumah".... Lokasi yg dijadikan pilihan... GSC IOI Mall... Seperti biasa, tiap kali nak menonton wayang... kami akan reserved tiket secara online terlebih dahulu... yg bezanya kali ini... bila tiba waktu collect ticket... seat telah ditetapkan... tak boleh pilih sbb full house... At least ok le jugak... drp nak beratur panjang2.. silap2 tak dpt tiket...



.
Apa2 pun... tahniah buat Mamat Khalid atas penghasilan filem yang sangat menghiburkan ini... Bagi yang pernah menonton filem Zombie Kg. Pisang... filem kali ini jauh lebih baik drp filem terdahulu... kiranya, segala kekurangan dlm Zombie Kg. Pisang telah berjaya diperbaiki dalam versi Hantu Kak Limah Balik Rumah ni... Jalan ceritanya lebih tersusun dan serius.... complete dgn comedy dan horror... kalau lawak tu.. mmg standard lawak P. Ramlee... gerunnya pun memang standard cite hantu... sampai ada yang tutup muka... Bagi yang belum menonton... teman syorkan... pergilah menontonnya di pawagam-pawagam berdekatan.... semoga Filem ini berjaya memecah rekod kutipan tertinggi dgn harapan adelah sambungannye nanti...



















Selesai aje menonton... kami pun ke kereta utk pulang... bila buka aje kunci... central locking tidak berfungsi... Ini mesti masalah battery nie... bila masuk aje dlm kereta... on suiz.. enjin gagal dihidupkan... bila aku check suiz lampu... rupanya aku terlupa tutup lampu... sah.. battery dah out... Tindakan segera... call Azmer bagi mendapatkan bantuan... sedang menunggu Azmer... tiba2 aje dapat ilham nak beli jumper cable dkt jusco... Dgn segera aku call Azmer utk hentikan perjalanan beliau dgn harapan aku dapat sattlekan sendiri dgn bantuan Jumper cable...


.

Setelah berjaya mendapatkan jumper cable... satu kereta yang baru nak keluar berjaya ditahan... menurut wife aku... macam kenal aje akak ni... sewaktu aku dan husband akak tu dok kerjakan kereta... wife aku cuba tanyakan latar belakang akak tu... sekali anak jiran mak mertua aku daa... kecik pula dunia ni... cubaan menghidupkan enjin kereta aku masih gagal... waktu tu kami suspect.. mungkin battery kereta brother ni tak cukup power.. try next car pula... dua org pemuda India cuba membantu... masih gagal... last try.. seorang lelaki cina lingkungan 40-50 an... cubaan dgn kereta beliau juga gagal... lelaki cina tu pun syorkan aku beli aje battery baru dkt satu kedai hardware di new wing IOI Mall... Dalam perjalanan aku ke kedai hardware.. aku sempat call azmer utk dapatkan back up... Alhamdulillah.. battery ada di jual... apa lagi.. jadi mekanik kejap aku dkt roof top IOI Mall tu... 1/2 jam kemudian... enjin kereta berjaya dihidupkan dan Azmer & Shakira pun sampai... Since dia org dah sampai... kita org pun terus pergi dinner bersama-sama di Restoran Gurney "Shoruu" dkt Kelana Jaya... Moral of the story... 1. jangan lupa tutup lampu... 2. sediakan tools yang selengkapnya dlm kereta... Apa-apa pun... thanks to Azmer & Shakira yang sudi turun utk membantu disaat-saat kami memerlukan... Semoga Allah membalas jasa baik kalian...



.

2 comments:

  1. Salam Bro,

    Battery kalu padam terus sebab tak tutup lampu amik masa nak charging.. sekurang-kurang setengah jam baru try start. lagi satu tgk battery kete hang size ape kalu size besor yg datang tolong saiz kecik lagi lama nak charging... apa-apa pun dah selamat beli baru pun. just info for next time. satu lagi info. jumper wire yg dijual di pasaraya dan petronas atau mana-mana sebenarnya kurang mampu/berkesan untuk bawa arus besar sebab wire/core dia kecik dan cable tersebut akan cepat panas...

    ReplyDelete
  2. Thanks for the good info bro... Actually yg kena hari tu kete kancil aje... Kalau kete2 lain dah ada warning system bila lampu x tutup... Yg tolong jump ari tu... kete iswara, kenari dgn city... Ttg jumper wire pasaraya dan petronas tu... brother2 yg tolong aku tu pun ckp mcm tu jugak... ye le... RM 10 punye... nak yg ok.. RM 100++.. ape2 hae pun.. kena carik jugak sbb kete auto..

    Kalau aku nak buat warning system bila tak tutup lampu dkt kancil tu boleh tak??? Dkt mana & berapa hinggit???

    ReplyDelete