Thursday, February 4, 2010

Milik siapakah kereta ini....



Mungkin ramai yg dah tahu cerita gempaq ni. Actually aku pun terkejut juga waktu mula2 tahu cerita ni semasa tertonton rancangan AC? di Astro Ria. Sungguh aku tak sangka yg Allah S.W.T. memberi mereka rezeki sehingga ke tahap ini. Tapi yelah, mungkin setimpal dgn usaha mereka selama ini.


Actually, kereta ni adalah milik salah seorang celebrity yg aku minati dizaman remaja dahulu. Dulu2 aku mmg ikuti perkembangan muzik mereka. Bila dah tua2 nie... dah slow down le.... Tapi dia org ni... makin tua makin besar empayarnye... dari shop lot ke building sendiri.... tup... tup... dah pakai super car.... Apa2 pun yg hebat tu bukannya dia org, yg hebat tu Allah, sbb Allah yg kurniakan segala-galanya kpd mereka. Tapi benda ni semua tak akan datang tanpa usaha yg gigih.



Bergambar dgn keretanya semasa show thn 2005



Owner of the car, yg berdiri bertopi sebelah kanan sekali



Sewaktu sahabat aku terserempak dgnnya di Bukit Bintang










Bila dah dapat nikmat dunia sehebat ni. Kenalah selalu beringat sbb apa jua yg dimiliki di atas dunia ini adalah pinjaman drp Allah S.W.T. Lagi kaya kita, lagi besar tanggungjawab kita kpd masyarakat secara amnya dan perjuangan Islam secara khasnya. Apa yg kita ada boleh diberi dan diambil balik oleh Allah S.W.T. pd bila2 masa aje. Buatlah perkara2 yg wajib dibuat oleh seorang muslim. Takut nanti kalau dah sampai level nie, tiba2 aje dipanggil tanpa sempat menjalankan kewajipan seorang muslim, apa pulak kita nak jawab nanti.

.

No comments:

Post a Comment