Sunday, October 14, 2012

Gotong Royong Menjelang Aidil Adha 2012


Ahad, 7  Oktober 2012.. aku berkesempatan meluangkan masa untuk bersama-sama para jemaah surau Al-Faizun bergotong-royong membersihkan kawasan yang akan digunakan untuk majlis Qurban pada Aidil Adha tidak lama lagi. Actually, kawasan tersebut sebelum ini telah digunakan bertahun-tahun lamanya untuk majlis berkenaan kecuali pada tahun 2011 dimana pada ketika itu, kawasan ini telah diclearkan untuk satu projek yang tak menjadi. Kesudahannya, kawasan ini telah dibiarkan begitu sahaja sehingga menjadi hutan yang jauh lebih teruk... Aktiviti Qurban pada tahun lepas juga terpaksa dibatalkan kerana tiada kawasan... Alhamdulillah, pada tahun ini, pihak surau kembali menganjurkan majls Qurban dan para jemaah bersetuju untuk bersama-sama turun membersihkan kawasan hutan berkenaan yang akan berlangsung dalam 3 siri (setiap pagi Ahad).
 
Jumaat, 12 Oktober 2012... buat pertama kalinya aku mc selepas beberapa tahun tak menikmatinya... Demam Selesema... Alhamdulillah, still boleh bangun lagi... cuti hari Jumaat ni best le jugak... dpt luangkan masa utk persiapan Solat Jumaat. Mula le aku terpikir... apahal le kita still lagi cuti hari Ahad... Org British dulu kasi cuti hari Ahad sbb deme nak gi gereja.. yg kita kononnye dah lebih 50 tahun merdeka ni still ikut deme ape ke haenye...
 
Sabtu... 13 Oktober 2012, sessi badminton terpaksa dibatalkan pada saat terakhir.. rupanye ramai yg tak dapat turun.. cuma aku aje yang tak buka email... sabo ajelah... udahnye, aku on badminton dgn darling aje... tak puas exercise... aku yg masih 50-50 demam, angkat basikal racing kasi round dkt area section 5 Bukit Serdang. Bagi yg dah biasa sampai sini... deme tahu le bertapa tingginye bukit ni... nak mengayuh basikal.. bukannye senang... aku yang berangan hampir berjaya buat satu pusingan... sampai aje depan rumah Dato' Aziz Singah.. aku dah give up... udahnye aku turun & tolak basikal sambil mendaki hingga ke puncak... sampai aje puncak... aku rasa nak pitam... tengah2 jalan tu aku duduk & call darlingku... Dekat 15 minit jugak aku ambil masa utk normalkan keadaan aku. Udahnye, aku drive kereta & darling aku yg kayuh basikal pulang ke rumah.. Mujur dah dekat nak sampai rumah... Harapkan aku nak kayuh... alamat sampai ke hospital le jawabnya... Masa petangku dihabiskan untuk caj semula tenaga... moral of the story... kalau dah sakit tu.. jangan berangan nak exercise ye....
 







No comments:

Post a Comment