Tuesday, December 22, 2009

Aidil-Adha 2009



Agak lewat sikit aku update blog kali ini... bukannye tak ada bahan... tapi agak sibuk dgn hal2 kehidupan duniawi.... hehehe... Banyak bende yg aku nak catatkan... so, aku mulakan dgn catatan Aidil Adha 2009...

Spt yg diketahui umum... Aidil Adha kali ini kami raikan di KL aje... Traffic pagi tu... lengang aje... kebetulan, sepupu aku si Mat dan Mak Cik aku di Kajang pun tak balik Tepeng juga... bukan berpakat... tapi kebetulan aje... Kaum kerabat Mat pun dah decide nak raya kat KL.. kami pun tumpang sekaki le...

Pagi tu, 27th November 2009, kami ke pejabat sekejap... aku perlu sattlekan online module yg diwajibkan ke atas setiap anggota di company. Kebanyakkan staff dah sattle.. aku aje yg buat last minute... Malangnye.. bila sampai ke pejabat... system closed... bengangnye... Pagi tu jugak kami melilau cari breakfast... Banyak kedai tutup.... Kedai mamak pun tutup... Nasib baik Syed Bistro dkt Bangsar bukak... ramai jugak org breakfast dkt sana... yg peliknye... bukan dia org makan roti canai... semua org pun makan nasi briyani pagi2... termasuk le kami juga....

Selepas solat Jumaat di Angkasapuri, kami pun bergegas ke kediaman Mat di Kajang utk meraikan Aidil Adha. Baru terasa mcm raya... Di sanalah family2 Tepeng yg ada di KL berhimpun. Thanks to Mat for juadah Raya yg disediakan oleh Maknye merangkap Mak Sedare aku... Lepas jugak rindu kat Kpg. Turut ada bersama, family Wan Mah (makcik aku), family Abg Ngah (Abg Mat) & parent serta adik Mat, Farah...



Selesai di rumah Mat, kami bergegas pulang ke rumah utk persediaan makan malam di rumah kami pula. Kira mini open house sempena Aidil Adha... Limited for family aje... Guests yg sama mcm rumah di rumah Mat... cuma family Wan Mah aje yg tak dpt turut serta sbb sibuk nak beraya rumah sedara mara dia org... Tetamu tiba kira2 hampir jam 8.00 malam... lepas dinner, sempat jugak kami kasi panas court badminton Aman Heights... sygnye... masa tu aku lupa nak bawa camera... Apa2 pun, thanks to semua yg sudi hadir memeriahkan majlis pd malam tu... nanti bila ada kelapangan... datang le lagi... kita kasi gegar swimming pool pulak....








.

No comments:

Post a Comment