Saturday, October 29, 2011

Cuti Deepavali 2011




Rabu, 26hb Oktober 2011... penaganut Hindu sedang sibuk meraikan perayaan Deepavali... aku yang kesunyian di rumah disebabkan darlingku kena bertugas pada hari cuti umum tu telah didatangi oleh sepupu ku Shakira & hubbynye Azmer... Projek kami hari tu... attack restoran baru Fareed Nasi Kandar yang terletak berdekatan dengan tapak operasi mereka sebelum ini.... Walaupun dah ada proper restoran... tapak operasi mereka masih dibuka seperti biasa...


Pagi tu, selepas Shakira & Azmer selesai breakfast.. deme datang menjemput aku lepak2 di kediaman deme... Lepas berborak sambil menonton tv dan dihidangi dengan air Ribena... kami pun bersiap-siap nak gerak ke Fareed Nasi Kandar... Sebelum gerak... aku sempat test ride scrambler si Azmer... naik sakit kaki aku masa nak change gear sbb aku pakai sliper aje masa tu... Lebih kurang jam 12.00++ tengahari, kami selamat sampai di Fareed Nasi Kandar cawangan baru... tempat baru ini lebih selesa berbanding yang dulu... siap boleh order air macam2... macam kedai mamak jugak... Bagus jugakle deme buat macam ni.. lebih selesa kalau aku nak bawa family nanti...





















Topik perbincangan utama kami hari tu adalah ttg motor... si Azmer masih teruja dengan keluaran terbaru Ducati Monster 795 yang dijual dengan harga RM59k oleh Naza... memang murah.... tapi aku masih risau tentang spare parts produk2 keluaran Itali yang biasanye memang sangat mahal... Antara produk keluaran Itali yang dah tentu mahal spare partsnye adalah seperti Ferrari, Maserati, Fiat dan Alfa Romeo. Tengok brandnye pun dah menggerunkan walaupun dari segi performance & design, mmg antara yang terbaik di pasaran... Walau apa pun terjadi, jiwa aku tetap dengan Harley... memandangkan both of us agak free hari tu... selesai aje lunch, aku ajak si Azmer & Shakira melawat showroom Harley Davidson Kuala Lumpur... saja nak kasi dia orang feel... kenapa aku gile dgn Harley Davidson dari dulu, kini dan selamenye...

Semasa di Harley Davidson Kuala Lumpur... kami park depan showroom Ferrari... tapi tak masuk pun sbb tahu mmg tak mampu.... hehehehe... bila masuk aje kedai Harley... kelihatan pelbagai model Harley diletakkan di ruang luar dan dalam showroom... yang dkt luar tu adalah milik members HOG yang datang meluangkan masa lepak2 dekat cafe sambil membelek2 motor deme... yang dekat dalam tu pulak... mmg motor showroom utk dijual... Ada juga motor members yang hendak dijual dipamerkan dihadapan pintu masuk showroom... turut kelihatan, Harley Davidson Sportster 883 yang dah convert to 1200 tahun 1995 milik Dira Abu Zahar... dia open dalam RM48k... tapi cash le... masa di showroom.. aku memang tuju ke ruang pameran sportster aje.. walaupun model2 lain turut berada di sana... aku dah jatuh cinta dengan sportster ni sejak dari zaman sekolah menengah lagi.. tapi, sampai hari ni tak dapat nak tangkap lagi.. belum ada jodoh.... antara sporster yang dipamerkan di situ adalah model 883 super low, 1200 nightster & 1200 forty-eight. Kalau ikut catalog.. banyak lagi model yang ada.. tapi kena order le... antaranye... 1200 low, 883 iron, xr 883r & xr 1200r. Yang paling aku puas hati... si Azmer dah mula jatuh cinta dengan Harley.... panjang jugak tanduk aku nie... berjaya meracuni fikiran si Azmer.. hehehehhee....






.

No comments:

Post a Comment