Thursday, October 6, 2011

Raya Pose 6...



Rasulullah S.A.W. bersabda: "Barang siapa yang berpuasa Ramadhan, kemudian di ikutinya puasa itu dengan puasa 6 hari pada bulan Syawal, maka pahalanya akan sama dengan puasa setahun" (Hadis Riwayat Muslim).



Walaupun kita disarankan untuk berpuasa 6 hari di bulan Syawal, sebenarnya ianya lebih mencabar daripada puasa sebulan di bulan Ramadhan. Mana idaknye.. masa tu le orang sibuk dok buat open house.. open office... open department... open division... open sesame... abracadabra... bla..bla..bla... Aku selaku insan biasa.. turut tidak terkecuali menghadapi masalah yang sama... Walaubagaimanpun, Alhamdulillah.. walaupun selalu aje diuji... akhirnya aku berjaya juga menghabiskannye.. itupun dah sampai ke hari penghujung... ngam2 aje dapat sambut raye pada hari terakhir Syawal... sabo ajelah...



Yang bestnye... elok aje aku menyambut raye.. department aku pun turut sama memilih hari tersebut sebagai hari jamuan sempena menyambut Syawal... Mcm tahu2 aje... Rabu, 28hb September 2011 (hari terakhir Syawal)... kebanyakkan staff2 department tempat aku bertugas membawa juadah masing2 untuk dijadikan hidangan bagi menjayakan majlis berkenaan.. masa ni le masing2 boleh tunjuk skill memasak... macam biasa... aku bawa perut ajelah... nak suruh masak.. darling gua kerje tak tentu masa... tak sampai hati le pulak... Apa yang gua boleh contribute... sekadar menjadi pembaca doa utk pembukaan majlis berkenaan... Jangan marah yee... Alhamdulillah... berkat kesungguhan dan keikhlasan para penyumbang juadah... hidangan tengahari tu agak berlebihan sampai boleh ajak department2 yang berjiran utk join sekali... Apa2 pun.. terima kasih diucapkan kepada semua penyumbang dan semua yang terlibat dalam menjayakan majlis ini... kome memang ada classs....


Warga department Personnel Data Services (PDS) 2011





Antara Juadah yg ada:






























Waktu preparation...



Warga Unit Personnel Services (PS)



Warga Unit Establishment Services (ES)




Kak Lidza selaku Emcee




Ini aje yang den mampu contribute hari tu...






Ucapan drp Head of Department, Pn. Zai...





Penyampaian hadiah pemenang contest diet peringkat PDS, Kak Asiah..




Seorang lagi pemenang... Kak Norma..




Gaya frust tak menang hadiah.. hahahaha..




Keesokkan harinye... 29hb Sept 2011... tibalah masa yang dinanti-nantikan... projek makan busaq bersama rakan2 pejabat di restoran Saba di Wangsa Maju... Dah lama sangat mengidam nak makan Hanith kambing... tengahari tu, kami pun merealisasikannye... Mereka yang terlibat terdiri drp... Yana, Kak Lidza, Naza, Fizah, Abg Shahril, Abg Ipin dan gua sendiri... thanks to Abg Ipin yang sponsor transportation kami ke sana... mujur ada Innova dia.. kalau tak.. pastinye Rush si Yana menjadi mangsa lagi...hehehhehhe...

Possing stail Korea... suka sgt tunjuk peace...


Tengok gua possing.. tak payah tunjuk peace pun.. tetap macho.. hehehe...


Hajat nak snap abg shahril.. sampai sudah dia x tengok belakang.. Nasib baik abg ipin x tengok belakang.. kalau x.. x sampai le kami..



Dari kiri.. K. Lidza, Yana, Fizah & Naza..


Sabar menunggu di restoran Saba...


Dari arah utara pulak...


budak 2 org nie.. pantang nampak camera.. sure nak possing punye.. tgk yana & A.Shahril, khusyuk aje..



Inilah yang aku nanti2kan...


Dengan sekelip mata...


erkk... Alhamdulillah...

.

2 comments:

  1. Ray-ban le... apa lagi... agak2... bila lu punye aviator rainbow FT nak keluaq...

    ReplyDelete