Monday, August 10, 2009

Activities - Week 32/2009


Pada 6th August 2009, lebih kurang jam 8 mlm, sahabatku Kamil Hafidz sekeluarga telah selamat tiba di kediaman kami. Agak lama juga kami tak bertemu sbb masing2 pun asyik sibuk dgn urusan masing2. Boleh kira lama tak jumpa laa sbb biasanya kami akan berjumpa sebulan sekali. Lepas juga rindu kami dkt si Dania & Danie. Pada hari tersebut juga, buat pertama kalinya artikel Kamil telah disiarkan di The Star. Selepas lebih kurang 3 jam berborak, mereka pun terpaksa berangakat memandangkan masing2 nak sambung bertugas esok. Kalau hari cuti, bolehle lanjut lebih sikit.


Pada petang hari tersebut juga, Kancil mak aku yg dihantar utk cat baru2 nie telah siap. Bagi aku, hasilnya menepati apa yg aku imiginasikan. Cuma malangnya, ownernya tak berkenan pulak. Nak buat mcm mana, dah selesai dah pun















Cicak ni pelik sikit.. tapi dah selamat kena telan dek memey...






Sookie lena sambil menggigit tgn...


Pd 7th August 2009, setelah selesai tugas di pejabat, kami berdua terus menuju ke kediaman Aunty aku di Damansara. Kami kena jemput aunty aku utk ke surprise birthday party anaknya yg dirancang oleh cucu2nya di kediaman mereka di Jalan Duta. Lebih kurang jam 8.00 mlm, kami pun tiba di kediaman sepupu aku. Malangnya, Fatiah pula pening sbb ada masalah dgn cermin matanya. So, dia terpaksa tidur aje sepanjang majlis tersebut. Lebih kurang 2 ½ jam kami di situ. Ramai juga sedare mara aku yg hadir, cuma tak semua le sbb short notice.



















8th August 2009, lebih kurang jam 8.30 pagi, aku bersarapan bersama Izwan. Selesai sarapan, kami berdua menuju ke kediaman baru aku utk pre-inspection sebelum aku bertemu dgn kontraktor developer. Sampai jam 11.00 lebih jugak kami buat inspection. Overall okey aje… Cuma adale beberapa perkara yg perlu dihighlight kpd pihak developer utk diperbaiki sebelum kami duduki. Selesai pre-inspection, kami bergegas pulang ke rumah aku sbb aku perlu jemput isteri aku utk memenuhi temujanji dgn kontraktor yg akan renovate kediaman kami nanti
























Hampir setengah jam juga kami lewat, tapi aku sempat inform dkt kontratkor tu. Nasib baik le dia tak ada appointment lain. Satu jam lebih juga kami berdiskusi. Biasalah, masalah nak pilih color. Dari segi design mmg dah puas hati. Cuma nak matchkan color tu yg lama sikit. Tak sabar nak tgk resultnye nanti. Apa pun, sorry to Mat sbb tak sempat nak singgah walaupun office kontraktor tu dekat dgn rumahnye. Ini semua gara2 darling aku yg still pening2 pd hari tersebut.










No comments:

Post a Comment