Saturday, February 14, 2009

Aidilfitri 2008

Kenangan semasa menyambut Aidilfitri 2008. Mcm biasa, aku & wife aku x ada masalah sbb Kg. kami sama je, Tepeng. Hari Raya pertama, Selepas solat sunat Idul Fitri, kami sambung breakfast kat umah ibu mertuaku di Kg. Boyan. Selesai makan, kami buat sessi penyerahan duit raya dkt kanak riang yg ada di rumah tu. Lepas tu aku & wife akan berangkat ke umah Opah aku kat Simpang sebelum pergi beraya kat umah Mat. Dah sattle, kita berangkat ke rumah Jap kat Matang dan terus ke rumah keluarga sebelah wife aku dkt Gunung Semanggul. Selesai di Gunung Semanggul kami akan bermalam di rumah org tua ku sbb family aku akan buat Open House pd raya kedua. Jadual tu standard aje. Tiap2 tahun pun mcm tu.

Raya tahun ni special sikit sbb uncle aku 1 family beraya sekali dkt umah parent aku. Selalu jugak dia orang beraya dkt sini cuma bukan tiap2 tahun le. Sempat jugak aku & wife bawa sepupu aku berjalan2 dkt Bukit Merah Laketown Resort. Tapi mlgnye gambo kat umah Opah dgn umah parent aku terlupa pula nak tangkap masa tu. Sabo aje le.

Balik KL, kami buat Open House pd hari Sabtu selepas cuti raya. Masa tu tak le sibuk sgt org buat open house. Majlis bermula seawal jam 3.00 petang dan berakhir kira-kira jam 12.00 tgh malam. Alhamdullilah, ramai juga yg sudi hadir bagi menjayakan majlis tersebut. Open house tersebut merupakan majlis Aidilfitri terakhir yg diadakan di kediaman kami di Puncak Jalil. InsyaAllah dlm bulan April ni kami akan berpindah ke kediaman baru kami yg masih dlm pembinaan. Apapun, setinggi-tinggi penghargaan kpd semua yg hadir pd majlis tersebut dan tak lupa juga kpd rakan2 yg turut membantu bagi melancarkan majlis tersebut. InsyaAllah, ada rezeki tahun ni kita buat lagi dkt rumah baru pulak.


Ketika santap selepas Solat Sunat Aidilfitri di Kg. Boyan

Kena serbu dgn budak2 yg tunggu duit raye


Sessi penyerahan wang ehsan kerajaan negeri kpd barisan Exco


Ketika di rumah keluarga wife aku di Gunung Semanggul


Ya Mahmood ketika berkunjung ke Kg. Boyan


Fatiah bersama anak2 sepupunye semasa di Bkt. Mertajam

Fatiah bersama sepupu ku Shakira & Nadia di Tasik Bukit Merah


Semasa berkunjung ke Bukit Merah Laketown Resort


Ketika menaiki bot ke Pulau Orang Utan

Antara Orang Utan yg sempat dilawati

Bergambo kenangan di Pulau Orang Utan


Kami pun nak jugak


Semasa majlis baru nak bermula. Thanks for your help, Bro. Jasa mu tetap ku kenang.

Antara tetamu kehormat yg sampai seawal majlis bermula. Ni le boss aku. Penulis Novel tu.


Antara orang2 kuat yg membantu kelancaran majlis


Antara Menu yg dihidangkan pd majlis tersebut


Sungguh menyelerakan


Fatiah bersama anak2 buah nye yg cun2 & hensem2


Terpaksa menyambut tetamu dgn payung sbb hujan lebat ketika itu



Antara bayi2 yg sudi hadir menjayakan majlis




Ya Mahmood menunjukan aksi lasak bermain dgn api



Rakan opis ku, Najibah & Hubby



Spacey turut bersuka ria bersama sepupu2nya


Kak Lidza bersama En. Mail. Dua anggota cemerlang di organisasi ku.


Antara rakan opis ku yg turut hadir menjayakan majlis


Abg Long, sempat enter frame masa sessi menjamu selera


Yg ini bukan Harianto dlm TV. Ni member aku yg sentiasa akan hadir tiap kali aku buat majlis.

Uncle Halim & Wifenye. Ini le parent sepupu aku masa pegi Laketown tu.


Kesian sepupu aku 2 org nie. Sampai kena duduk dkt tangga masa org tgh ramai


Rakan-rakan office Cyberjaya. CK & Hubby


Aku tak sempat nak makan. Tengok aje le...


Dua chef yg membantu aku sdg duduk Charge battery agaknye


Usop (Tourism) bersama Mat Wife & anak dia?


Muhaimi (Tourism) bersama wife dia


Haa... ada pun si Ashraf Sinclair tu


Chef Alim bersama resepi Kerang Jawa Bakar nye


Dr. Ismadi membincangkan hala tuju parti bersama abg iparku


Adin bersama bakal menantu Cikgu Arshad


Membincangkan hala tuju keluarga di Kampung


Antara rakan RTM yg sudi hadir memeriahkan majlis


Fiza & Hubby serta babynye


Dr. Ismadi sempat berbincang sebelum berangkat pulang

Nan bersama Cewek2 nye. Si Ujang dah dua kali tak datang.


Jemputan wajib hadir, Yan, Bitah & Nazri (Husband Bitah)


Ahli Exco terpaksa tgk TV dari bawah meja. Tak ada space


Angah & Bakal serta Wan & anaknye


Ewin & Wan sempat bergurau manje. Mengade-ngade le


Aku yg keletihan sehingga ketawa seorang diri


Antara tetamu terakhir yg terpaksa dihalau balik


Aku sempat berbincang hala tuju masing2 sebelum mereka balik


Tak balik-balik lagi rupenye. (Tetamu penutup Majlis 2008)

No comments:

Post a Comment