Saturday, February 21, 2009

Anak Pok Chik - Dah jadi Pelakon...

Kenal tak siapa awek yg tgh possing nie? Kalau nak tau, ini le anak Pok Chik Suhaimi. Ala.. Pok Chik Mi Kelab Komputer Belia 4B dkt opis Umno cawangan Bukit Gantang dulu tu. Sekarang ni Ayu, anak Pok Chik tu dah jadi pelakon. Dah lama dah aku tak nampak minah nie kat Kpg. Sejak aku keluar dari Kelab Komputer, aku dah tak pernah jumpa langsung. Abg dia pun aku dah lama tak nampak. Kalau tidak, dulu2 rajin jugak abg dia nie ke Masjid. Dah berapa kali puasa & raya aku solat di Masjid dkt Kpg, tak nampak pun abg dia nie. So tak tau le perkembangan mereka semua.

Masa Alan kahwin hari tu, aku sempat berbual panjang dgn Pok Chik Mi. Masa tu dia kata anak dia si Syafiq bekerja dgn Perodua di Rawang & si Ayu ni dah jadi penari di Istana Budaya. Kalau istana budaya, aku tak biasa le sangat, tapi dulu2 masa zaman jahiliah, selalu juga aku mengikuti stage show & concert2 artis2 ternama di Malaya. Tak pernah pulak aku nampak dia sbg back up dancer dia org. Mungkin dia buat show dkt istana budaya aje kot.

Satu petang, masa tu cuti public holiday hari Isnin, aku lepak dkt umah aunty aku di Damansara. Masa tgh lepak2 sambil menonton tv sementara tunggu wife aku menyiapkan makan malam, tiba2 aku ternampak budak ni dlm siri tv Ceria2 Cikgu Rubina dkt tv3. Tgk muka mmg mcm muka anak Pok Cik Mi. Tapi masa tu tak confirm lagi sbb tak nampak nama pelakon tu. Kebetulan, minggu berikutnya juga merupakan cuti umum hari Isnin, so, aku luangkanlah masa tgk cerita tu lagi. Kali ini aku dpt tgk nama pelakon & wataknye. Ayu Syuhada sgb Julie. Sah le... mmg dia. Kalau ko org tak percaya, tengokle sendiri Ceria2 Cikgu Rubina pd hari Isnin jam 7.30 mlm, di TV3.

2 comments: